Het kan voorkomen dat je een product wilt retourneren of omruilen. Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van je product. Indien je een artikel hebt ontvangen dat gebreken vertoont, doe dan geen moeite om het terug te sturen, maar neem alsjeblieft eerst contact op met de klantenservice, zodat wij het voor je kunnen oplossen!
Uitzonderingen op retourneren Je kunt het product binnen 14 dagen retourneren. Wij kunnen in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet volledig crediteren:
Indien je het materiaal van het product verder wilt controleren, adviseren wij om de verpakking netjes open te maken zodat je de stof kunt voelen of het artikel kan nagaan. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Haal het product niet volledig uit de verpakking, omdat wij dan niet kunnen controleren of het is gebruikt.
Van ieder ontvangen retour-artikel maken wij een foto in het magazijn om de staat van de geretourneerde artikelen te beoordelen.
Is het artikel toch gebruikt of uit de verpakking gehaald? We bekijken de staat van je product en bepalen dan de waardevermindering.
Retourkosten De retourkosten zijn voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed.
Er zijn een aantal producten waarop afwijkende retourvoorwaarden van toepassing zijn.
Het gaat hierbij om:
Het product is defect, beschadigd of onvolledig geleverd. Wat nu?
Wij verwerken jaarlijks heel wat retour-aanvragen.
Vaak is het zo dat een product niet defect is, maar dat er bijvoorbeeld een probleempje is met het installeren van het product.
Wij raden je aan om de instructies in de handleiding stipt te volgen.
Is jouw klacht hiermee niet verholpen? Stuur dan een e-mail naar [email protected] en wij helpen je graag verder.
Bij planten is het zo dat je na ontvangst 7 dagen de tijd hebt om een klacht te melden. Wij zorgen er dan voor dat het product wordt vervangen.
Kom je pas na 7 dagen met een klacht, dan kunnen wij deze helaas niet langer in behandeling nemen.
Belangrijk: vergeet niet om een foto van het defecte product en het ordernummer toe te voegen aan de e-mail.
Bij retourzendingen is de verzender verantwoordelijk voor eventuele vermissingen/beschadigingen tijdens transport.
Retourneer je het product niet in originele staat in de originele verpakking? Dan kunnen wij 75% van het aankoopbedrag crediteren.
Tip: vermeld duidelijk het mankement of de mankementen in de retour-aanvraag.
Wil je een product ruilen? Dat kan alleen als het originele product defect geleverd is of niet naar wens functioneert. Wil je een nieuw product? Dan dien je het originele product retour te zenden en zelf een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website.
Het retourneren van bederfelijke producten zoals planten is helaas niet mogelijk. Wel profiteer je van twee weken versgarantie. Dit houdt in dat jouw plant binnen deze tijdsframe geen gebreken mag vertonen.
Wij leveren uitsluitend 100% kwaliteitsproducten. Indien je van mening bent een plant te hebben ontvangen welke niet aan de kwaliteitsverwachting voldoet, neem dan contact met ons op. Wij zorgen altijd voor een passende oplossing. Wanneer de planten geen gebreken vertonen en je toch besluit om deze te retourneren, kunnen wij geen volledige restitutie van het aankoopbedrag garanderen.
Je kunt aanspraak doen op jouw garantie.
Wij hanteren standaardgarantie van één jaar op vrijwel alle elektronische producten. Indien het elektronische apparaat in kwestie geen garantie heeft, staat dat duidelijk aangegeven in de tekst van het desbetreffende artikel.
De garantie geldt enkel voor fabricagefouten.
Zo zijn wij er in ieder geval zeker van dat je een deugdelijk product ontvangt. Dit is bijvoorbeeld het geval indien er sprake is van verbruiksschade of kabelbreuk.
Koopjedeal.nl hanteert de garantievoorwaarden van de fabrikant van het product. Dit betekent simpelweg dat het product bij normaal gebruik niet defect mag raken binnen één jaar minimaal.
Raakt het product wel na enige tijd defect en valt het euveltje niet onder de uitzonderingen? Dan zullen wij ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk een werkend of nieuw product in huis hebt.
*Is jouw garantie-aanvraag binnen de aangegeven termijn? *
Wij nemen de kosten hiervan voor onze rekening, mits het euvel binnen de garantievoorwaarden valt.
*Is jouw garantie-aanvraag buiten de aangegeven termijn? *
Dan zullen wij eerst de kosten hiervan aan je voorleggen. Wanneer je hiervoor akkoord geeft, zullen wij het reparatieproces realiseren.
Wij zullen nagaan of het product te repareren is, indien dit het geval is, houden wij je op de hoogte over het tijdsbestek wat dit proces in beslag neemt.
*Is het product niet te repareren of niet binnen 21 dagen? *
Dan zullen wij ervoor zorgen dat je een nieuw exemplaar toegestuurd krijgt.
Vele andere firma’s geven geen garantie op kabelbreuk of garantie op kabels. Wij geven je één maand garantie op kabelbreuk.
Dit betekent voor jou dat wanneer het kabeltje binnen één maand het begeeft of niet goed functioneert, jij een nieuwe krijgt toegestuurd van ons.
Tip: bij een garantie-aanvraag is het van belang dat je een uitgebreide en specifieke omschrijving van de klacht vermeld bij de retour-aanvraag.
Dit bespaart onderzoekstijd en zo kan jouw klacht zo sneller verholpen worden.
Op al onze refurbished (tweedehands) Apple iPhones en iPads leveren wij standaard 12 maanden garantie
Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van druk-, val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.
Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie.
Onderstaande punten vallen buiten de garantie:
Dit type schade kan op meerdere manier ontstaan. Veelvoorkomende oorzaken zijn veelvuldig gebruik of het stoten/laten vallen van het apparaat. Dit kan als resultaat hebben dat het product niet meer naar behoren functioneert. Ook wanneer er een sterke druk op het apparaat wordt uitgeoefend, kan schade ontstaan.
Denk aan het gaan zitten op je toestel of het dragen van je toestel in een te strakke broek(zak). Hierdoor kan je toestel kromtrekken. Dit kan schade veroorzaken die aan de buitenkant niet zichtbaar is, maar waardoor een aantal functies niet meer (goed) werken. Water- of vochtschade kan verschillende oorzaken hebben. Het meest voorkomend is het in contact komen van het apparaat met water of een andere vloeistof. Gebruik je je telefoon in een vochtige ruimte, dan kan er ook schade optreden. Denk aan telefoongebruik in de badkamer of wanneer het mistig is. Daarnaast kunnen zweet, klamme handen of grote verschillen in temperatuur er ook voor zorgen dat je telefoon niet meer naar behoren functioneert.
Zijn er nog punten die niet helemaal duidelijk zijn? Op onze FAQ-pagina kun je het antwoord op veel vragen terugvinden. Mocht dit niet voldoende zijn, kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Onze medewerkers helpen jou graag verder!