Definitie: Kortingscodes zijn gepersonaliseerde codes die aan klanten worden aangeboden als aankoopprikkel en die tevens de prijs van een bestelling verlaagt. Kortingscodes kunnen een effectief middel zijn voor e-commerce winkels om shoppers aan te trekken en terugkerende klanten aan te moedigen.
Procentuele korting - De procentuele korting biedt een vast percentage op de volledige bestelling van een klant. Dit wordt alleen toegepast op de aankoop en omvat niet de verzendkosten of belastingen.
Deze kortingscode voorkomt dat de consument de verzendkosten voor een bestelling moet betalen. Het kan zo zijn dat het alleen om bestellingen gaat die binnen een bepaald land worden verzonden.
Deze code biedt een vast bedrag korting voor een aankoop. Een minimale aankoopdrempel kan worden ingesteld of kan van toepassing zijn op elke orderwaarde. Bijvoorbeeld: 10 euro korting op elke aankoop van 50 euro of meer, of gewoon 5 euro korting op elke aankoop. Ze kunnen zelfs worden aangeboden voor specifieke aankopen (bijvoorbeeld tien scheermesjes kopen en 10 euro korting op de aankoop, of alleen voor bepaalde gekochte artikelen.
Tijdsbestek: kortingscodes geven een gevoel van urgentie, wat betekent dat ze niet eeuwig kunnen worden gebruikt. Een voorbeeld is om ze vóór een bepaalde datum, binnen een bepaalde periode, zoals twee weken of zelfs tegen het einde van de huidige maand waarin ze worden aangeboden, te laten gebruiken. Er kan ook een vast aantal keren zijn waarop de code werkt de site van de verkoper, zoals onbeperkte tijden binnen de huidige maand, of als eenmalig gebruik.
het aantal aangeboden codes is afhankelijk van het type promotie. Als kortingen op één product in het bijzonder van toepassing zijn, moet de hoeveelheid worden gekoppeld aan de voorraad. Voor codes die winkel breed worden gebruikt is het doel vaak om het e-commerce merk te promoten. In dat geval, hoe meer een kortingscode wordt gebruikt, hoe beter.
Er kan een link worden geplaatst waarop de consument kan klikken en een kortingscode ontvangt die van toepassing is op de aankoop, of een link om te klikken die de consument naar een andere sectie stuurt. Er kan ook een link zijn voor de consument om een kortingscode af te drukken die extra besparingen oplevert. Om het maximale uit je kortingscode programma te halen, kun je het verspreiden via de website van je bedrijf en sociale media-accounts.